< <

<
< <
<
Öngörülü Arama(Predictive Dialing)

Bu metot da, aramayı CTI sistemi gerçekleştirir. Belli kriterler doğrultusunda, belli bir veritabanından aranacak bir numara seçilir ve arama başlatılır. Aramanın sonucu yine CTI sunucu tarafından incelenir ve uygun işlem yapılır. Meşgul, fax veya otomatik karşılama cihaz sinyali algılanması durumunda, CTI sistemine verilen emirler doğrultusunda davranılarak, aranan numara “aranacaklar” listesine konulur veya artık dikkate alınmaz.Eğer aranılan numara cevap verirse, bu durumda CTI sistemi, çağrıyı en uygun operatöre aktarır. Bir çağrının operatöre aktarılması, operatör için “beklenmeyen” anda gelen bir çağrı gibidir. Telefonun öteki ucundaki kişi hakkındaki bilgiler de ekrana yeni gelmiştir ve operatör, işi gereği çağrıyı hızla kontrol altına almak zorundadır. Çünkü, karşı uçtaki kişi zaten kısa da olsa telefonun açtıktan sonra bir süre operatörden cevap alamamıştır.

Yoğun dış (outbound) aramaların operatörlerin yoğunluklarına göre otomatik olarak organize edilip gerçeklenmesini sağlayan yazılımdır. Kendisine verilen outbound listesinden ‘predictive dialing’ metodu ile arama yapılmasını, yönetilmesini ve raporlanmasını sağlar.

Predictive Dialer sistemi ile, müşteri temsilcilerinin verimliliğinde, satış/gelir oranlarında ve yönetim kontrolünde artışı sağlanacak. Bir müşteri temsilcisinin günde 8 saat çalıştığını varsayarsak: Manuel bir ortamda, müşteri temsilcisi çalışma süresinin 5,5 -6 saatini arama işlemlerini gerçekleştirmek için harcayacaktır. Preview Dialing sistemi kullanan bir ortamda, müşteri temsilcisi zamanının 4 saatini arama işlemleri, geri kalan 4 saatini konuşma için harcayacaktır. Oysa Predictive Dialer ile tüm zaman alıcı işlemler ortadan kalktığından, müşteri temsilcisi zamanının 6,5 - 7 saatini verimli geri kalan sadece 1 saatini verimli olmayan işlemler ile geçirecektir.
<

<0Comments:

<

<Yorum Gönder

< <